ChartAir: jong bedrijf met historische Schiphol naam

Waarom krijgt een gerenommeerde GSA een zusje dat zich ook met luchtvracht gaat bezighouden, alleen vanuit een ander perspectief? Met die vraag ging Cargo Magazine in gesprek met Jasper de Bruijne, directeur Global Airline Services en eindverantwoordelijke voor zusje ChartAir en Martijn van Liempt, salesmanager van ChartAir.

Het jaar 1995 markeert de start van Global Airline Services in Nederland. Op verzoek van een belangrijke principaal werd ook een kantoor in België geopend. Omdat dat succesvol werd, kopieerde de GSA de opzet en operatie en opende in de loop der jaren kantoren in heel Europa. Op een bepaald moment zocht het bedrijf aansluiting bij een Israëlische partner waardoor de geografische dekking vele malen groter werd. En toen kwam de economische crisis…

Denktank
Er gebeurde van alles in de luchtvrachtwereld: airlines gingen failliet, smolten samen of zochten andere manieren van samenwerken om te overleven. Ook een aantal GSA’s kon niet langer het hoofd boven water houden en ging failliet. Global ging niet afwachten: Een denktank werd gevormd met collega’s vanuit de verschillende kantoren, aangevuld
met externe adviseurs die veel kennis en ervaring in de luchtvrachtindustrie hadden. Binnen de denktank kwamen
verschillende onderwerpen aan bod: bestaat de ‘traditionele’ GSA over een paar jaar nog wel? Moeten we ons
gaan toeleggen op andere diensten? Moeten we ons dienstenpakket uitbreiden?
Jasper: “We realiseerden ons dat wij met een aantal grote “flag carriers” aan boord, die stuk voor stuk gedurende
onze vertegenwoordiging een turbulente groei doormaakten, ons erg gelukkig mochten prijzen. Uiteindelijk viel de beslissing: we gaan er een andere entiteit naast doen waar we ons voornamelijk gaan bezighouden met brokerage.”

 

Lees het volledige artikel op pagina 6 in Cargo Magazine klik hier

Be the first to comment on "ChartAir: jong bedrijf met historische Schiphol naam"

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*