Schiphol Cargo Community zet in op Pharma

cargomagazine

Schiphol Cargo Community zet in op Pharma

Om verder te groeien, moet Amsterdam Airport Schiphol nieuwe markten aanboren. Een van de ambities is om zich te profileren als Europese draaischijf voor de farmaceutische industrie. Jonas van Stekelenburg, hoofd vracht Schiphol Group, legt uit waarom. Het is voor Schiphol Group reden het dit jaar gestarte programma Pharma Gateway Amsterdam (PGA) verder uit te rollen – met als doel Schiphol de preferred airport voor pharma te maken.

 

 

 

Volgens Jonas van Stekelenburg, hoofd vracht Schiphol Group, zijn een aantal voorname ingrediënten aanwezig voor verdere uitbouw. “Schiphol is een kwalitatief hoogstaande luchthaven, met een top bestemmingen netwerk en goede achterlandverbindingen. Schiphol staat bekend om haar snelle vrachtafhandeling, ook wat betreft douaneformaliteiten.” Wat verder helpt, is dat dertien relevante partijen, KLM, dnata, Swissport, Cyberfreight, De Jong Special Services, Gefco, Jan de Rijk Logistics, DJ Middelkoop, Nouwens, VCK logistics, Yusen, WFS, SGS, zich betrokken hebben getoond in dit voortrekkers initiatief.

Renate de Walle
Air France KLM Martinair Cargo
Frontrunner zijn in het vervoer van time & temperature sensitive shipments vraagt behalve het luisteren naar klanten en continue verbetering vooral ook goede en effectieve samenwerking met de verschillende keten- partners. Dit gecombineerd met de steeds strikter wordende regulering maakt dat effectieve samenwerking binnen de keten een voorwaarde is om de productintegriteit van de farmaceutische producten te kunnen waarborgen. Naast een ‘gestandaardiseerde’ certificeringsnorm is de PGA er vooral op gericht om Schiphol te laten uitgroeien tot de beste Europese Pharma gateway. Naast internationale marketing & communicatie richt de PGA zich vooral op quality assurance, integratie van kennis en innovatie. De PGA is een unieke samenwerkingsvorm van verschillende ketenpartijen die de supply chain van/ naar Schiphol wensen te simplificeren en te verbeteren. Het platform is hiervoor een sterke ‘enabler’ en voor Air France KLM Martinair Cargo een ‘must’ wanneer je hieraan een significante bijdrage wilt leveren.

Lees het volledige artikel op pagina 36 in Cargo Magazine, klik hier

latest-edition

Cargo magazine kosteloos ontvangen? Klik hier

%d bloggers like this: