Skyjob: uitzendbureau voor een ‘hemelse’ baan

cargomagazine

Skyjob: uitzendbureau voor een ‘hemelse’ baan

Wie op zoek is naar een ‘tijdelijke baan’ in de dynamische wereld van luchthaven Schiphol is bij Skyjob aan het juiste adres. Het bedrijf, opgericht in 1994, voormalig dochteronderneming van Martinair en gevestigd op Schiphol Oost, is gespecialiseerd in luchtvaart- en logistiek gerelateerde functies.

CargoHub Magazine sprak met John van Hartevelt van kantoor Schiphol.  John werkt 8 jaar bij het bedrijf en heeft door zijn werkervaring – 10  jaar KLM en 18 jaar Martinair – zeer  veel kennis van de luchtvaartmarkt. Net als zijn collega’s spreekt hij de
taal van de klant en dat werkt wel zo makkelijk.

Graadmeter
De uitzendbranche is een goede graadmeter voor de economie: als er meer vraag is naar uitzendkrachten wijst dat op een verbetering van de economie in het algemeen. “De markt trekt gelukkig aan”, vertelt John. “Wij merken een toenemende vraag naar specialistische functies op het gebied van logistiek, aviation, commercie, hospitality en project- en office management en dat is een  positieve ontwikkeling”.

Ken je klant, ken je markt
Elk type bedrijf heeft zijn eigen eisen als het gaat om inhuur van personeel. Wat John merkt is dat de zogeheten ‘klik’ tussen opdrachtgever en kandidaat steeds belangrijker wordt. “Daarom stellen we niet zomaar iedere beschikbare kandidaat uit ons bestand voor aan een opdrachtgever” zegt John. “Wij gaan niet voor massaproductie maar voor maatwerk. Een kandidaat moet aan alle eisen voldoen en alleen dan stellen wij hem of haar voor”. De klanten van Skyjob zijn veelal luchtvaartgerelateerd, zowel binnen de passagetak als de vrachtbranche. “Wij zetten vakspecialisten weg, denk aan import- en exportspecialisten, declaranten en ook personeel voor platformafhandeling”

Flexibel schil wordt groter
In het verleden had ongeveer 90% van de medewerkers bij een afhandelaar een vast contract maar dat is in de afgelopen jaren omgebogen. De flexibele schil wordt steeds groter mede door een toename in piektijden bij klanten. “Op vrijdagavond heb
ben we te maken met een aantal piekuren en zijn er dus extra mensen nodig om die piek op te vangen”, vertelt John. Op andere momenten in de week is het een stuk rustiger en kan men met minder mensen de werkzaamheden uitvoeren. Skyjob
voorziet in deze piek- en dalbehoefte van bedrijven.

 

 

Lees het volledige artikel op pagina 34  in CargoHub Magazine, klik  hier

 


Een gedrukte Nederlandstalige versie van CargoHub magazine kunt u aanvragen via email : magazine@cargohub.nl
Vermeldt svp uw bedrijfsnaam en adresgegevens. Wij zenden u het magazine kosteloos toe.

Redactie CargoHub Magazine

.

%d bloggers like this: