Strijdlust FNV staking bij Aviapartner Cargo schiet doel voorbij

door de redactie 21 maart 2014

De staking welke sinds dinsdagavond 18 maart om 22.00 door  FNV bondgenoten is ingezet bij de luchtvrachtafhandelaar Aviapartner Cargo te Schiphol blijft voortduren. Vandaag werd onder het motto “ samen sterk “ kenbaar gemaakt dat de staking wederom met 24 uur wordt verlengd.

FNV eist namens haar leden een loonsverhoging van onder andere 3% en de terugkeer van 12 ATV dagen in de CAO. Aviapartner Cargo daarentegen verkeert, net als meer luchtvracht afhandelaren al meerdere jaren in financieel moeilijk vaarwater als gevolg van de sterk onderdruk staande afhandelingstarieven.

Mede door vertrek van  Korean Air, Turkish Airlines,  Airbridge Cargo, Qatar Airways, Etihad en per 1 mei 2014 ook Saudia Cargo is Aviapartner Cargo niet in staat om deze eisen van de FNV te kunnen inwilligen.

Hart onder de riem van vracht collega’s
De Schiphol gemeenschap en de klanten die zij bedienen volgt nauwlettend de ontwikkelingen bij Aviapartner Cargo. Uit de reacties welke onze redactie bereiken blijkt dat er voor een kortdurende staking op zichzelf nog wel begrip kan worden opgebracht maar dat de gevolgen van een dergelijke langdurige staking voor een bedrijf, en daarmee het belang van de werknemer, niet uit het oog mogen worden verloren.  “Het is overleven voor veel bedrijven in onze sector, alsdus een directeur van een tranportbedrijf die niet met naam wenst te worden genoemd.  Het is naar zijn mening soms moeilijk om alle medewerkers in een bedrijf betrokken te houden en begrip te vragen over de wijze waarop je als onderneming soms ingrijpende maatregelen moet treffen om het bedrijf gezond te houden. Dat hiermee op langere termijn een baan voor diezelfde werknemers kan worden garandeerd wordt niet altijd begrepen. Werknemers zijn niet bezig met ondernemerschap dus het is een kwestie van communicatie en betrokkenheid om dit bij iedereen goed tussen de oren te krijgen.

“Ik vermoed dat Aviapartner helaas een grote groep werknemers onder zich heeft die niet beseffen hoeveel schade met deze aanhoudende staking aan Aviapartner Cargo maar ook aan andere betrokken ketenpartijen wordt aangericht. Van verlader tot expediteur, vervoerder, afhandelaar en luchtvaartmaatschappij, het vrachtvervoer loopt overal vertraging op en de schade is in omvang niet meer te becijferen…. we zijn allemaal aan en met elkaar verbonden. Deze langdurige staking brengt onevenredig schade toe en kan een bedrijf  letterlijk kapot maken. Ik hoop van harte dat het management en niet stakende werknemers het bedrijf enigzins draaidende kunnen houden” , alsdus de geinterviewde.

Samen sterk voor een gemeenschappelijk doel
De slogan “ samen sterk “  van de FNV  draagt wellicht bij aan de verbondenheid tussen de stakende werknemers en FNV om gestelde doelen te bereiken maar het is velen inmiddels duidelijk dat deze strijd voor iedereen die zijn brood met luchtvracht moet verdienen alleen maar verliezers zal kennen.  Ook de Luchthaven Schiphol als ” gateway to europe ” en luchtvracht Nederland komen hier niet zonder kleerscheuren van af.

Dat deze actie buitenprotioneel veel schade teweeg brengt, en daarmee mogelijk ook de werkgelegenheid van het bedrijf waar hun leden werkzaam zijn, ernstig in gevaar brengt lijkt voor de FNV van ondergeschikt belang. Van een gemeenschappelijk doel kan daarom inmiddels dan ook geen sprake meer zijn.

Werknemers staan nu met FNV ” samen sterk ” maar staan straks mogelijk zonder hulp van FNV alleen in de rij bij UWV.

zie ook : http://www.cargomagazine.nl/aviaparter-cargo-wordt-samen-sterker-iedereen-vecht-voor-het-bedrijf

.

9 Comments on "Strijdlust FNV staking bij Aviapartner Cargo schiet doel voorbij"

  1. Als bezorgde werknemer van dit bedrijf volg ik de ontwikkelingen op de voet.

    Natuurlijk heeft een ieder recht om op te komen voor zijn of haar belangen.
    Als besprekingen tussen werkgever en FNV op niets uitlopen, is de stap die een
    vakvereniging doet door naar het stakingswapen te grijpen voor hun een logische
    om hun voorstellen kracht bij te zetten.

    Maar wat nu als blijkt dat er voor een werkgever echt geen financieele ruimte
    is (zoals meerdere keren is aangegeven) om aan de eisen tegemoet te komen?
    Moet dan maar zonder uitzicht op een oplossing dan maar door gestaakt blijven worden?

    Ik ben geen deskundige maar als de werkgever in de gesprekken met de FNV aangeeft,
    dat er geen finacieele ruimte is om aan de wensen van de FNV te voldoen, dan heeft
    de FNV voldoende deskundigheid in dienst om deze stellingname van het bedrijf te
    ontkrachten en die cijfers te laten controleren.

    Drie dagen op rij staken heeft op dit moment voor niemand winst op geleverd,
    maar alleen maar schade en verlies. Als werkgever en de FNV allebij blijven volharden
    in hun standpunten,dan maak ik me ernstig zorgen over de uitkomst.

    Feit is dat door de houding en stellingname van de FNV collega’s die niet lid zijn of
    zich neutraal opstellen ongewild meegetrokken kunnen worden in een avontuur waarvan niet
    zeker is hoe die voor ons zal eindigen.

    Mocht onverhoopt de stekker uit dit bedrijf getrokken worden met als trigger dit confict,
    dan is de FNV door deze stakingsaktie mede verantwoordelijk te houden.

    Ik hoop echter op een snelle doorbraak.
    Daar is iedereen bij gebaat.

    Ruud Goezinne

  2. Doorbraak komt er alleen als APC de eisen inwilligt van de FNV.
    Het maakt ze niet uit wat de gevolgen voor het bedrijf zijn en of medewerkers
    als gevolg van deze schade op straat komen te staan.

    Als de FNV durft te stellen dat het bedrijf genoeg geld heeft en toch niet falliet
    zal gaan dan nemen ze wel een heel groot risico met het voortbestaan van banen van hun leden.

    Als ze zo zeker zijn van hun zaak dan neem ik aan dat bij een verkeerde afloop alle
    medewerkers van Aviapartner Cargo vast wel bij de FNV aan de slag kunnen gaan.

    Uiteraard tegen dezelfde arbeidsvoorwaarden + 12 ATV + 3% natuurlijk want als je dit
    aan je leden belooft moet je je woord ook nakomen. Laat de FNV daar even voor tekenen
    bij iedereen die zo naief is om aan deze staking te blijven deelnemen.

    Alle werkwillende Medewerkers Aviapartner Cargo, heel veel sterkte !

  3. FNV staking verlengd voor onbepaalde tijd?

    Ik snap dit niet meer… Arrogantie vande macht ?
    Alle redelijkheid en gezond verstand lijkt verdwenen.
    Waarom nu, waarom niet vorig jaar of het jaar daarvoor waar het zelfde speelde?
    Power play…
    …dead end streat.

  4. Ruud,

    Heb je enig idee hoeveel geld Eric de Goey inmiddels over de balk heeft gegooid ?
    Ik ben het overigens met je eens, waarom heeft de FNV niet eerder aan de bel getrokken ?
    Op het moment dat “De Unie” onze CAO heeft “verkwanseld” had er ingegrepen moeten worden.
    Ik vind dat de FNV toen al naar de rechter had moeten stappen.
    Maar, dat is achteraf natuurlijk makkelijk praten …..
    Overigens vraag ik me af wie of wat “De Unie” eigenlijk is.
    Volgens mij is het niets meer en niets minder als een verlengstuk van de “directie”.
    Hetzelfde geldt voor de “ondernemingsraad”, ook dat gaat nergens meer over.
    Een ondernemingsraad hoort er te zijn voor het personeel, niet voor de directie, zoals het nu is.
    Eric de Goey heeft al die lui in zijn macht, dat zou toch niet moeten kunnen …..
    Dit moet echt veranderen.
    Een ondernemingsraad is er voor het personeel, en niet voor de directie.
    “De Unie” is een “vakbond” waar alleen “hoger personeel” in zit, dat feitelijk buiten de
    CAO valt dus ook dar gaat nergens meer over.
    Voor mij en voor veel collega’s biedt de FNV de enige echte onafhankelijke vooruitzichten.
    Ik ben benieuwd waar dit conflict eindigt, en denk nou niet dat wij dit leuk vinden,
    werken is veel makkelijker dan staken.
    Wij zijn dit ook niet gewend, ik werk al ruim 30 jaar voor AG/AP, en dit is de 1e keer
    dat staken nodig blijkt.

    Overigens hoor ik al ruim 30 jaar dat het slecht gaat met dit bedrijf, daar heb ik ook
    zo langzamerhand genoeg van …..

    m.v.g.

    Peter

  5. Wij hebben een duidelijke boodschap afgegeven aan de directie van aviapartner. Je moet er nu vanuit gaan dat er naar ons geluisterd gaat worden. Als je geen vertrouwen hebt en je het zat bent moet je flink zijn en ontslag nemen en een andere baan gaan zoeken.

    Nu doorstaken maakt alles kapot.

    Mannen nu STOPPEN met staken betekent NIET dat we verloren hebben. We zullen in gesprek moet gaan maar voor nu met ons allen de shouders eronder.

    Er zijn binnen dit bedrijf veel managers die ons begrijpen en ons kunnen helpen, we zitten met ons allemaal in het zelfde schuitje!

    Nu pas op de plaats, aan het werk en even rust creeeren voor iedereen die van Aviapartner voor zijn levensonderhoud afhankelijk is!

  6. FNV verwijdert kritishe berichten | maart 23, 2014 at 4:53 pm | Beantwoorden

    Om te voorkomen dat kritische berichten op de website van de FNV weer worden
    verwijderd heb ik ze gebundeld. Hoop dat alles hier blijft staan.

    lleon zegt: bericht geplaatst op 23-03-2014 om 15:42
    Ze verwijderen doorlopend kritische geluiden. Omdat ze APC voor hun eigen dubieuze
    karretje te spannen en over de rug van hardwerkende mensen hun doe wensen te halen; nl. leden werven.
    Je weer toch dat t bij t FNV ook niet al te best gaat. Straks staan hun eigen werknemers voor hun eigen
    deur te staken. Dat gun ik die mensen niet maar t FNV wel. Wat een afbraak club is dat zeg. Dan snapt de
    Unie het beter. En nu maar kijken hoelang deze reactie er nog op blijft staan

    Jeroen : bericht geplaatst op 23-03-2014 om 14:58
    Als Jacob de Vries zich echt zo druk maakt over mensen die hier proberen hun brood te verdienen,
    dan zou hij toch moeten inzien dat staken banen kost en dat de enige oplossing is om weer met Aviapartner
    in gesprek te gaan? Ik ben ook benieuwd of de stakers inzien dat deze acties tot het verlies van klanten
    en daarmee banen leiden…

    Martijn zegt: bericht geplaatst op 23-03-2014 om 13:16
    Er zouden 23 reacties moeten zijn, maar ik tel er maar 20. Kan de FNV niet tegen kritiek en verwijderen
    ze daarom maar wat kritische geluiden?

    Martijn : bericht geplaatst op 23-03-2014 om 12:44
    En weer een kritisch bericht verwijdert, hoe zielig ben je dan. Beste FNV wat is de reden dat jullie
    mijn bericht hebben verwijdert? Kunnen jullie niet tegen de waarheid dat jullie maar zoveel mogelijk leden willen werven maar ondertussen geven jullie geen moer om die leden. Je “zogenaamd” hard maken voor de cargo medewerkers maar ze ondertussen bagageafhandelaars noemen. Of was de reden van verwijdering dat Mien eigenlijk gelijk heeft en alles in de wereld om geld draait. Over de ruggen van hard werkend Nederland willen jullie zo snel mogelijk scoren en zoveel mogelijk mensen lid maken zodat jullie tenminste in 2014 wel in de zwarte cijfers komen in tegenstelling van AP. In India zoeken ze nog een beul, wellicht iets voor jullie. Je moet namelijk geen geweten hebben voor dat beroep.


    lleon100 zegt: bericht geplaatst op 23-03-2014 om 12:

    Ook mijn reactie is verwijderd!!! Wat een smerige onbetrouwbare club zijn jullie dat je niet eens tegen kritiek kunt

    Martijn zegt:bericht geplaatst op 23-03-2014 om 11:55Mien het draait in deze wereld inderdaad alleen maar om geld. Jullie leden eisen 3% meer geld dat er niet is. Ondertussen zoveel mogelijk mensen lid maken van jullie bond waardoor er bij jullie bond nog meer geld binnen komt. De leden waar jullie zo waanzinnig veel om geven noemen jullie bagageafhandelaars. Bagage????????? Iedereen van de Unie, agenten, maatschappijen, leveranciers en de rest van werkend AP inclusief jullie eigen leden roepen op deze waanzin actie te stoppen, maar jullie bedenken elke keer weer een nieuwe strategie om een bedrijf om zeep te helpen. Jullie zijn zelf de geldwolven die zoveel mogelijk leden willen scoren over de ruggen van hardwerkende Nederlanders.

    robol2 zegt: bericht geplaatst op 23-03-2014 om 10:01
    ik kan me niet veroorlofen me baan te verliesen ik ben lid van de fnv . maar vindt dat ze een verkeerd moment hebben uitgekozen om te staken . vorig jaar heeft de fnv ons laten bartsen . tewijl we toen nog klanten genoeg haden . toen hadden ze moeten staken dan hadden ze meer berijkt dan nu . nu we er al twee kwijt zijn gooit de fnv de boel plat . ik doe mee met staken als ik zwart op wit van de fnv krijg dat zei mijn hypotheek gaan betalen als Apc er zo niet meer is omdat er nog meer klanten dreigen weg te gaan. en dat de medewerkers die nu staken ons die wel werken negeren en uit schelden is jammer dat bewijst dat ze geen respect hebben voor de mening van anderen.

    mien63 zegt: bericht geplaatst op 23-03-2014 om 09:42

    Een zeer partijdige rechter? Ik dacht dat in Nederland alles naar waarheid gaat? Avia Cargo of welk bedrijf dan ook! OOK dus niet/NOOIT liegen? Mensen het draait overal Alleen maar om geld! Jullie zullen wel nooit mee richting Binnenhof gaan in Denhaag? Om Massaal een Eerlijkere verdeling Af te Dwingen, voor een Herverdelig van WERK en INKOMEN! Hebben jullie Ook D66 gestemd, zou ik bijna denken? En nu Vooruit met de Alex-Flex participatie maatschappij, zou ik ook bijna zeggen. Europa is in aantocht! Het lijkt wel of jullie van het management zijn? Ieder zijn zegje, of niet soms?! Stop the War on Workers and Beneficaries! >> << 5 De beslissing De voorzieningenrechter: 5.1. wijst de vordering af; 5.2. veroordeelt Aviapartner in de proceskosten, aan de zijde van FNV Bondgenoten tot op heden begroot op € 1.424,–. Dit vonnis is gewezen door mr. J.J.M. de Laat en in het openbaar uitgesproken op 17 maart 2014.1

    Henry zegt: geplaatst op 23-03-2014 om 09:39jullie er niet meer tegen al de negativiteit. Stelletje opruiers.
    bericht Lafaarden van FNV. reacties weg halen .


    Henry zegt: bericht geplaatst op 23-03-2014 om 09:15

    Bedankt FNV, jullie behouden je baan ondanks onverantwoordelijke acties, en de medewerkers van avia partner zitten straks zonder werk. Jullie zouden je moeten schamen.

    AP medewerker zegt:
    Rot op met je klote FNV!!!
    bericht geplaatst op 23-03-2014 om 01:06

    Jeroen zegt:bericht geplaatst op 22-03-2014 om 23:44

    Waar blijft de FNV met een reactie? Ik lees veel berichten van (terecht) verontruste werknemers van Aviapartner, je wilt er als bond toch niet verantwoordelijk voor zijn dat mensen hierdoor hun baan verliezen? Er komen gemiddeld meer dan 400 werklozen per dag bij en elke werkloze is er één teveel! Snapt de FNV dat niet?

    AP werker zegt: bericht geplaatst op 22-03-2014 om 23:32
    Volgens mij is FNV helemaal de weg kwijt. Het enige wat ze nu nog aan t doen zijn is Aviapartner helemaal kapot te maken om zo een statement te maken op Schiphol. Ze willen zo gewoon andere afhandelaars waarschuwen wat ze eventueel met hun kunnen doen. Aviapartner is gewoon ten dode opgeschreven met zo een belachelijke idiote vakbond tegenover zich. Er word gestaakt voor 3% loonsverhoging en ATV dagen, nou de stakers hebben nu wel alvast wat dagen terug van FNV gehad ,maar wel jammer voor hun dat hun staak vergoeding een heel stuk lager is dan hun echte loon. Die 3% hebben ze nu pas over jaren weer terug verdiend , mits er nog een bedrijf overblijft dankzij die idiote staking. Dankzij de FNV vakbond ons bedrijf tot op de grond!!!

    Richard zegt: bericht geplaatst op 22-03-2014 om 23:21
    Staken is een recht. Echter de FNV bond en ongeveer 60 mensen hebben ook de plicht om verantwoordelijk met dat recht om te gaan. De acties in de huidige vorm getuigen hier niet van. Er is een reële kans dat de gevolgen voor AP en alle (lees meer dan 400 werknemers) desastreus zullen zijn. De in de onderhandeling ingebrachte punten en ondernomen actie staan absoluut niet in verhouding tot de gevolgen en zijn derhalve zeer onverantwoordelijk. In de huidige arbeidsmarkt (meer dan 600.000 werkelozen) en de specifieke situatie waarin AP zich verkeerd (verlies van meerdere klanten) is het behoud van zo veel mogelijk banen de eerste prioriteit. Naar blijkt is de FNV en ongeveer 60 leden doof, blind en ontbreekt het aan realiteitszin.

    Ben zegt: bericht geplaatst op 22-03-2014 om 23:06
    FNV en AP zijn helemaal niet aan het onderhandelen geweest afgelopen jaar beste ETVman. lees het vonnis eens door http://bit.ly/1pmyma8 FNV is pas in december komen aankloppen volgens de rechtbank FNV heeft inzage in de staat van de onderneming, maar vertelt zijn achterban dat ze wel even 3% gaan halen….. Ze hebben zelf ingestemd met inruilen van ATV voor een 38 urige werkweek. maar gooien ondanks hun eigen onderhandelde resultaten de boel plat. Woensdag is er een aanbod gedaan voor extra rustdagen na de nacht bovenop de 38 urige werkweek, maar men kiest ervoor om een stikken of slikken beleid te voeren. jammer. Voorlopig moet men er rekening mee houden dat hoe dan ook mensen weer met elkaar aan het werk moeten, en collega's die nu wel werken, om wat voor reden dan ook. worden geïntimideerd, achtervolgd en toegeschreeuwd tot aan de bus. uitgescholden via social media. Hoe moet dat ooit nog goed komen. Ik vrees voor een compleet verrotte werksfeer tussen medewerkers, en waarom?? Voor de politieke agenda van een vakbond die zich belangrijk moet maken, en de hoop van een aantal medewerkers dat als de tent omvalt, en binnenkort een turkse vlag op het pand wappert……..


    Werkwillende zegt: bericht geplaatst op 22-03-2014 om 22:48

    @etvman Ken je feiten. Onderhandelingen zijn dit jaar pas begonnen. Je hebt wel een punt dat ze niet tot akkoord willen komen. Ze is in dit geval het Fnv. Die weigert in te zien dat het slecht gaat met het bedrijf en volgt de landelijke trend door ook hier 3% te eisen. Er zijn landelijk namelijk ook al zo ontzettend veel cao's afgesloten omdat de Fnv zo goed meewerkt. Dit is sarcastisch, ken je dat woord? Fnv schreeuwt het hardst om sector cao. Sector zit ook echt op zo'n lange staking te wachten, die niet alleen AP maar de hele markt om zeep helpt. Stop lekker met werken dan heb je ATV dagen genoeg.

    gerard zegt: bericht geplaatst op 22-03-2014 om 19:28
    Thai Cargo en een Chinese client van AP Cargo overwegen over te stappen. Chapeau FNV! FNV Bondgenoten was het jongetje wat vroeger werd gepest op het schoolplein, en nu z'n gram probeert te halen met oogkleppen op, en de hedendaagse realiteit compleet uit het oog verloren is. Die 70 hardnekkige stakers hoeven zich wat mij ook niet meer te melden. Genoeg mensen op de markt die wel blij zijn met een baan en wel inzet willen tonen!

    Joyce zegt: bericht geplaatst op 22-03-2014 om 18:42

    Mijn reactie is verwijderd kunnen jullie niet tegen kritiek. Losers

    Harry zegt:bericht geplaatst op 22-03-2014 om 17:46
    Reactie op Staken op zich heb ik niets tegen maar eerst eens goed verdiepen In de situatie van het bedrijf. Na vertrek van diverse klanten is nu het behoud Van alle banen prioriteit maar na deze absurde actie van het FNV twijfel ik daar enorm aan.

    Joyce zegt:bericht geplaatst op 22-03-2014 om 17:33
    Ook ik ben zeer verontrust door de staking en begrijp niet waar de FNV mee bezig is. Door deze absurde staking komen onze banen bij avia partner in gevaar. Ik sluit me volledig aan bij Ruud goezinne en Hans Bosman en stel de FNV ervoor verantwoordelijk als ik mijn baan kwijt raak.

    etvman zegt: bericht geplaatst op 22-03-2014 om 17:15
    We zijn totaal niet bezig om het bedrijf naar de knopen te helpen, de bond en de directie zijn nu ruim een jaar aan het onderhandelen, maar ze willen niet tot accoord komen en voor ons was staking helaas de enige optie, met goedkeuring van de rechter. Sala

    Hans Bosman zegt:bericht geplaatst op 22-03-2014 om 13:01
    Een zeer goede reactie van mijn collega Ruud Goezinne, die ik herhaal: Als ik door de FNV toedoen mijn baan verlies, dan zal ik niet schromen om deze tekst die ik heb geplaatst n.a.v. aankondiging op jullie site om voor onbepaalde tijd door te gaan staken te publiceren en te gebruiken in een gerechtelijke procedure waarin ik jullie verantwoordelijk zal stellen voor een eventueel verliezen van mijn baan. Een verontruste medewerker van Aviapartner Cargo Hans Bosman


    bas zegt: bericht geplaatst op 22-03-2014 om 11:11

    Goh, verrassend. Negatieve reactie verwijderd. Geheel in lijn der verwachting! De vergelijking FNV-Noord Korea ligt inmiddels wel heel erg voor de hand. Feiten spreken alleen voor zich; 125 verwende stakers, die normaliter ook al geen reet uitvoeren op airside, maken een bedrijf kapot en daarmee 400 "collega's" op straat in een vechtersmarkt, waar bij een nieuw contract bij Swissport of Menzies echt geen betere voorwaarden komen. Nogmaals BAH BAH BAH; Zum kotzen; deze zogenaamde collega's en de fnv "bondgenoten" als hun influisteraar.

    bas zegt: bericht geplaatst op 22-03-2014 om 09:13
    Alle kritische reacties van gisteren op dit artikel zijn inmiddels verwijderd door de fnv. Gisteren stonden er namelijk 6 kritische en geen enkele positieve reactie op deze site. FNV kan dus blijkbaar geen kritiek dulden. BAH, wat een misselijkmakende organisatie die zich gedraagt als een verwende kleuter die z'n zin niet krijgt. (een parallel trekken met minder frisse figuren uit het verleden maken we maar niet,maar die trekjes begint het wel te krijgen) FNV trekt in de volgorde werknemers/ bedrijven/ toeleveranciers/ rest van 't land met puberaal genoegen alles naar de afgrond. BAH BAH BAH


    Mandy zegt: bericht geplaatst op 22-03-2014 om 03:01

    Onbegrijpelijk wat een fiasco van de FNV. Betalen jullie straks de salarissen van de mensen die door deze staking hun Baan gaan verliezen? FNV weg ermee.

    Ruud Goezinne zegt: bericht geplaatst op 22-03-2014 om 00:35
    Staken is een recht…. Daar zul je mij niet over horen. Wat mij echter verontrust is dat door jullie opstelling , je mijn werkgelegenheid in gevaar brengt terwijl jullie kennis en kunde in huis hebben om de financieele status van Aviapartner Cargo door te laten lichten of er wel of geen financieele ruimte is om aan jullie eisen tegemoet te kunnen komen. Principieel vasthouden aan wat je eist kan uiteindelijk ook tegen jullie keren. Mocht blijken dat door julie vasthoudende houding je het gelijk aan jullie kant hebben gekregen, dan zal ik een diepe buiging voor julie maken en lid worden van de FNV. Maar als ik door jullie toedoen mijn baan verlies, dan zal ik niet schromen om deze tekst die ik heb geplaatst n.a.v. aankondiging op jullie site om voor onbepaalde tijd door te gaan staken te publiceren en te gebruiken in een gerechtelijke procedure waarin ik jullie verantwoordelijk zal stellen voor een eventueel verliezen van mijn baan. Een verontruste medewerker van Aviapartner Cargo Ruud Goezinne

  7. Staking gaat inmiddels de zesde dag in en wat heeft het FNV bereikt? Dankzij de formidabele inzet van de werkwilligen draait de boel nog steeds en dat is een fikse tegenvaller voor volksmenner Jacob de Vries die had verwacht dat de boel dit weekend zou vastlopen. Inmiddels is er geen weg meer terug en heerst er verdeeldheid onder de stakers waarvan een deel vindt dat de staking inmiddels alle proporties te buiten gaat. Deze worden echter door het FNV en de overige stakers zwaar onder druk gezet om door te staken!

  8. Heren stakers het is te hopen dat de heer Jacob de Vries, mocht het zover komen jullie bijstaat in de lange weg bij het UWV en daarna. Weet zeker dat hij zijn gezicht niet meer laat zien en jullie dit in alle eenzaamheid mogen uitleggen aan vrouw/vriendin en kids dat de bijstand er gauw aan zit te komen. Gebruik gezond verstand want er valt beter te leven zonder 3% en ATV dagen dan met eerst 70% van je basis salaris en mogelijk vooruitzicht BIJSTAND.

    Staken is een recht maar laten we eerst de schouders eronder zetten en wachten op betere tijden. Praten en luisteren is een betere oplossing om samen eruit te komen.

  9. Het goede nieuws is… De staking bij Aviapartner Cargo waar ik werk is beëindigd…

    Het slechte nieuws is ..dat zowel voor de stakers als voor de werkwilligen de rust hiermee niet definitief is weer gekeerd , omdat de staking weliswaar is beëindigd..maar de aktie van de FNV nog steeds doorloopt met de mogelijkheid van onaangekondigde 24 uurs acties ..

    Management,FNV en OR willen zover ik weet vooralsnog niets weten van Mediation.. Struikelblok… 3% loonsverhoging, 12 ATV dagen en een vertrouwens crisis.. Gaat dit nog goed komen?

    Een bezorgde werknemer

    Ruud Goezinne

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*