Team J-Air timmert flink aan de weg

cargomagazine

Team J-Air timmert flink aan de weg

Toen in 2010 de freighter operatie van Japan Airlines stopte, werd J-Air aangesteld als GSA in de Benelux.  Na drie jaar is de totale sales revenu in de Benelux gestegen van 20% naar 35%, een mooie groei. Doorgaans is het merkbaar in de service
wanneer een airline overstapt naar een GSA maar de klanten van J-Air hebben nagenoeg niets van deze overgang gemerkt. Het hoge serviceniveau van Japan Airlines is naadloos voortgezet door J-Air.

Dankbaar en trots
Dankbaar zijn ze bij J-Air, voor het vertrouwen en de support die ze de afgelopen drie jaar hebben gekregen van de agenten. De goede relatie met hun klanten stamt uit de Japan Airlines tijd. Het vertrouwen dat er toen was, is gebleven en daar is J-Air erg trots op. Ietwat poëtisch gezegd is de droom van J-Air in feite verwezenlijkt door de niet-aflatende steun van trouwe klanten. J-Air investeert dan ook intensief in haar goede relatie met zowel de mensen op de werkvloer als het hogere management.

 

J-Air richt daarin haar pijlen niet alleen op de grotere, global agenten maar besteedt evenveel aandacht aan de kleinere, vaak meer lokale agenten. Zij krijgen evengoed scherpe tarieven want ‘iedere kilo is er één’. En kleine zendingen krijgen dezelfde, toegewijde behandeling als grote zendingen. Dat is waar J-Air voor staat.

Vleugels uitspreiden
J-Air krijgt niet alleen het vertrouwen van de agenten; ook Japan Airlines is zeer tevreden met de resultaten en de inzet van haar GSA in de Benelux. Dat is de reden waarom J-Air nu ook in Scandinavië Japan Airlines vertegenwoordigt. J-Air krijgt het echter niet zomaar in haar schoot geworpen; de GSA moet met cijfermateriaal haar groei bewijzen. Plannen voor verdere expansie zijn er ook: Afrika lonkt en ook Zuid-Amerika komt in beeld. Toch wordt het uitspreiden van de vleugels met de nodige
voorzichtigheid gedaan. Contracten die een airline met een GSA aangaat, lopen vaak maar 1 à 2 jaar. En de huidige economische tijd is ook al niet gunstig om te gaan tenderen. Het aantrekken van een of meerdere nieuwe airlines betekent niet alleen meer werk maar ook meer druk en men vraagt zich hardop af of dat niet ten koste van het huidige  serviceniveau gaat. Bovendien ziet J-Air nog veel groeipotentieel binnen het Japan Airlines netwerk en dat geniet op dit moment de voorkeur.

Volledige artikel op pagina 10 en 11 van CargoHub Magazine, klik hier

 


Een gedrukte versie van CargoHub magazine kunt u aanvragen via email : magazine@cargohub.nl
Vermeldt svp uw bedrijfsnaam en adresgegevens. Wij zenden u het magazine kosteloos toe.

 

.

%d bloggers like this: