Van postduif naar API, omarm de digitalisering en ga samenwerken

In 2014 nam KLM Cargo een weloverwogen beslissing. Het bedrijf verlegde de focus naar een meer belly-gedreven operatie. Het roer ging om en waar in die tijd nog sprake was van negatieve groeicijfers, kan vijf jaar later weer een double-digit groei in financiële performance genoteerd worden. Cargo Magazine sprak met Marcel de Nooijer, Executive Vice President Air France-KLM & managing director Martinair Holland over veranderingen en ontwikkelingen in de luchtvracht.

Van freighter focus naar belly-gedreven operatie
“In 2014 hebben wij een beslissing genomen over ons concept”, begint Marcel zijn verhaal. “Het aantal eigen freighters nam af en wij maakten een transitie  door naar een meer belly-gedreven operatie. Freighters werden daarmee de kers op de taart. Die heb je nodig, vooral op bestemmingen waar je minder op vliegt bijvoorbeeld Afrika en Latijns-Amerika of voor de ‘specifieke’ producten zoals paarden en bloemen.”

Lees het volledige artikel in Cargo Magazine op pagina 52

Nederlandse uitgave [ hier]   |  English edition [ here]

 

Be the first to comment on "Van postduif naar API, omarm de digitalisering en ga samenwerken"

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*