Airbridge Cargo, “op weg naar 100% transparantie”

De Russische vrachtmaatschappij, AirBridgeCargo maakt al redelijk wat jaren integraal deel uit van veel Europese luchthavens. De airline heeft twaalf online stations waarvan Schiphol Amsterdam er een is. Het customer service team in Nederland bestaat uit 16 medewerkers. Cargo Magazine sprak met Irma Gnodde, hoofd Customer Service in Europa, over de kernwaarden van het bedrijf.

Vanwege de recente slotbeperkingen in Nederland, was AirBridgeCargo genoodzaakt om te switchen naar andere luchthavens in Europa. Momenteel heeft AirBridgeCargo 15 vluchten vanaf Amsterdam, meer dan 30 vanaf Frankfurt en het aantal vluchten ex-Luik groeit gestaag aangezien de Belgische luchthaven bijna volledig operationeel is als de Europese hub voor de airline.

Claims proces
AirBridgeCargo is constant bezig met het verder uitdiepen van haar kernwaarden. Een van de processen waarnaar gekeken werd is de claims procedure. In het verleden werden pre-claims en claims ge-upload in Cargospot en naar Moskou gestuurd. De afhandeling van de (pre)claim verliep via e-mail. Alle documenten, statusrapporten en foto’s gingen over en weer tussen de airline en de klant; voor beide partijen een arbeidsintensieve procedure die bovendien erg foutgevoelig is omdat documenten elke keer ge-update moesten worden. Wanneer iemand per ongeluk vergat een ge-update document een nieuw versienummer te geven, dan kon het proces van claimafhandeling verstoord worden. De airline vond dan ook dat er ruimte voor verbetering was.

Lees het volledige artikel in Cargo Magazine op pagina 26 klik hier

Be the first to comment on "Airbridge Cargo, “op weg naar 100% transparantie”"

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*