Cargo is en blijft goed verankerd binnen Schiphol Group

Afgelopen maanden vond een herstructurering plaats binnen Schiphol Group. De afdeling Cargo werd samengevoegd met Aviation Marketing. Tijd voor een hernieuwde kennismaking met Maaike van der Windt die deze afdeling leidt en Bart Pouwels die verantwoordelijk is voor Cargo binnen die afdeling.

Maaike van der Windt heeft ruim 20 jaar ervaring in de luchtvaartsector. Na 10 jaar diverse functies binnen Schiphol te hebben vervuld, vertrok ze in 2008 naar Brisbane Airport om daar verschillende senior management functies te vervullen binnen strategische en aviation afdelingen. Sinds afgelopen jaar is ze terug bij Schiphol; sinds april in de functie van Directeur Aviation Marketing, Cargo en Customer Experience.

De nieuwe opzet garandeert dat vracht in de toekomst stevig vertegenwoordigd zal zijn. Verder zien we het belang in van ruimcapaciteit naast volledige vrachtcapaciteit. Het afstemmen van vracht op het passagiersnetwerk en zakelijke ontwikkelingen stelt ons in staat deze kansen te benutten. Ook zien we dat passagiers en bellystromen steeds meer geïntegreerd worden. Deze opzet kan dit ook beter faciliteren. Full freighter airlines blijven uiteraard belangrijk voor Schiphol en we zullen ons de komende jaren hard inzetten op het behoud en het faciliteren van al onze airline klanten.

De communicatie richting de vrachtcommunity blijft zoals het was. Nieuwe ontwikkelingen kunnen gevolgd worden via de online nieuwsbrief CargoNews en via LinkedIn. Ook het Vrachtcafé blijft bestaan. Daarnaast zijn Maaike en Bart actief binnen de verschillende sectorraden en raad van besturen.

Borging vrachtbelangen
Vracht blijft een belangrijk onderdeel voor Schiphol. Onze focus ligt op het verbeteren van de logistiek op en rondom Schiphol. We blijven de community steunen met marktgerichte, duurzame oplossingen. Die zijn ondergebracht in het Smart Cargo Mainport Programma (SCMP). Daarnaast blijven we lobbyen in Den Haag. Een van de uitdagingen voor Schiphol en haar gebruikers is om te komen tot een nieuwe ‘Alders’ afspraak en helderheid te krijgen over de ontwikkeling van Schiphol na november 2020.

Lees het volledige artikel in Cargo Magazine op pagina 40 klik hier

================

ABOUT CARGO MAGAZINE

The printed edition of Cargo Magazine is distributed free of charge in the Netherlands and Belgium and the online version will be shared with our worldwide network of proffessionals in both the Dutch and English language.  We greatly appreciate your contributionn in professional writing, an interview or editorial or advertising.

Information:

For more information please see our media-pack

Our magazine team is ready to answer any questions you may have.

Kind regards,
Cargo Magazine Team

Email : redactie@cargomagazine.nl

 

Be the first to comment on "Cargo is en blijft goed verankerd binnen Schiphol Group"

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*