DG specialist VERTEX, Krachtige speler in turbulente markt

In het roerige jaar 2020 een nieuw bedrijf starten in een industrie die aardig wat klappen heeft gekregen, daar is moed en doorzettingsvermogen voor nodig. Vertex Dangerous Goods Services & Consultancy heeft sinds de start keer op keer bewezen over die eigenschappen te beschikken. Cargo Magazine spreekt met Faouzi El Ghani over de passie van het team om klanten optimaal te bedienen wanneer het gaat om gevaarlijke stoffen.

“Een vertex kan in het algemeen als een uiterste punt worden opgevat. De top, het hoogste punt waar alles bij elkaar komt. Een punt dat niet tussen twee andere punten van een object in ligt.”

Bron: Wikipedia

Tekst Esther Kort-Boreas Fotografie de Beeldredacteur

Faouzi spreekt heel bewust van ‘het team’. “Er is geen ‘ik’ maar een ‘wij’, een hechte club mensen met gedegen kennis van dangerous goods (DG), samenwerkend met één doel: het ontzorgen van onze klant.” Na het succesvol afronden van het Nederlands Luchtvaartcollege en aansluitend 17 jaar werken bij Special Cargo Services kroop het bloed bij Faouzi waar het niet gaan kon en richtte hij Vertex Dangerous Goods Services & Consultancy op. Met behulp van goede coaching en een team van ruim 15 collega’s werkt Vertex aan haar doelstellingen.

De filosofie is helder: de focus ligt op de klant, het personeel staat op nummer 1. Het team bestaat uit volwassen mensen met 100% bewustwording en een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Het bedrijf heeft een kantoor op Schiphol en twee kantoren in Rotterdam (voor zeevrachtzendingen met DG). Voor 2022 wordt gekeken naar uitbreiding in de regio Eindhoven.

Dienstverlening

Vertex presenteert zichzelf aan haar klanten als ‘ervaren partner op het gebied van alles wat komt kijken bij het opslaan, documenteren, verpakken en vervoeren van gevaarlijke stoffen conform alle vigerende (inter)nationale wet- en regelgeving’. Dat is een hele mond vol maar het komt er simpelweg op neer dat Vertex haar klanten alle genoemde activiteiten rondom gevaarlijke stoffen uit handen kan nemen.

Op Schiphol bestaat het klantenbestand voor ongeveer 80% uit expediteurs. In Rotterdam zijn het meer de verladers die Vertex tot klant mag rekenen. Zeevracht zit namelijk anders in elkaar dan luchtvracht. Bij zeevracht is de verlader direct verantwoordelijk voor de DG zendingen.

DG: onderdeel van het logistieke proces?

Op Schiphol gaan per maand maar liefst circa 12.000 luchtvrachtzendingen met DG via de loodsen van vier afhandelaren op transport naar alle hoeken van de wereld. Daarmee zou je zeggen dat DG een integraal onderdeel is van het logistieke proces. Toch is deze schakel in de logistieke keten niet in een aparte sectorraad aangesloten bij branchevereniging Air Cargo Netherlands (ACN). Ook in de digitaliseringsprocessen binnen de logistiek is de schakel DG niet meegenomen. Tot op de dag van vandaag gaat alles met betrekking tot DG zendingen nog via papieren documenten. Vertex loopt echter vooruit op de digitalisering: alles wat digitaal kan, wordt door het bedrijf omarmd.

Read the full article on page 8

online edition : ENGLISH


Interested to join our next edition?

– contact us email: redactie@cargomagazine.nl

GET YOUR FREE COPY AND SUBRCRIBE HERE

 

Be the first to comment on "DG specialist VERTEX, Krachtige speler in turbulente markt"

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*