Op 4 september jl. vierde Air Cargo Belgium haar 1e verjaardag met ruim 180 gasten. In het afgelopen jaar zijn er zo’n 30 projecten gestart en inmiddels 11 werkgroepen gevormd met focus op o.a. nichemarkten Pharma, Fresh, Avi en e-commerce. De branche- organisatie telt inmiddels ruim 130 leden uit alle gelederen van de luchtvrachtindustrie. ACB heeft ‘Visie 2022’ geformuleerd met als doel om processen en communicatie te digitaliseren voor de luchtvracht- sector en zijn partners. Hiervoor wil ACB voor de komende vijf jaar projecten realiseren voor 5 miljoen euro.
Successen geboekt
Geert: “Dat kan je alleen doen als je samen optrekt en met één stem naar buiten treedt. In juni heeft ACB bijvoorbeeld een overeenkomst getekend met de Belgische douane. Het doel van een intensievere samenwerking tussen het bedrijfsleven op BRUcargo en de douane is om procedures soepeler te laten verlopen, processen te vereenvoudigen en zaken in toenemende mate te digitaliseren. De volgende stap na ondertekening is het formuleren van een gemeenschappelijke visie en strategie voor de toekomst.”
YAN
Recentelijk is ‘YAN’ gevormd, het Young Airfreight Network. Deze club is specifiek gericht op jonge professionals in de luchtvrachtindustrie op en rond BRUcargo. Op een informele manier kunnen de leden met elkaar kennismaken, ervaringen uitwisselen en brainstormen over de toekomst van de luchtvrachtindustrie.
Lees het volledige artikel op pagina 13 in Cargo Magazine, klik hier
Cargo magazine kosteloos ontvangen? Klik hier
Be the first to comment on "Air Cargo Belgium blikt terug op een prachtig 1e jaar"