Veel afhandelaren van luchtvracht verwachten dat het aanschaffen van de meest recente ULD handling technologie voldoende is om de capaciteit van hun vrachtloods te garanderen of te verhogen. Door deze aanname wordt 90% van de totale projecttijd aan het systeem besteed, wat weliswaar een heel belangrijk onderdeel is, echter deze aanname is niet volledig. Dat komt met name doordat het afhandelsysteem vele malen sneller is dan de overdracht naar airside (zogenaamde ‘Security Restricted Area / Critical Part’ SRA/CP), die tot nu toe manueel wordt uitgevoerd.
Om ULD’s van landside naar airside (en andersom) te laten passeren moet het proces aan een uitgebreide lijst van eisen voldoen die door de luchthaven- en beveiligingsdiensten opgesteld is. De controles, voornamelijk uitgevoerd door luchthavenpersoneel, vormen vooral tijdens piekuren en ’s nachts, vaak een bottleneck die de operaties vertragen, als deze overdracht niet snel genoeg gaat.
Om dit goed op te kunnen vangen moet de luchthaven een leger aan personeel beschikbaar hebben, wat de kosten aanzienlijk verhoogt. De oplossing: de landside/ airside overdracht automatiseren! SACO Airport Equipment (SACO) staat wereldwijd bekend als een ervaren organisatie die gespecialiseerd is in de ontwikkeling, fabricage en levering van systemen voor de afhandeling en opslag van luchtvracht.
Lees het volledige artikel op pagina 32 in Cargo Magazine, klik hier
Cargo magazine kosteloos ontvangen? Klik hier
Be the first to comment on "SALUTeS: Eerste automatische Landside/Airside Transfer Systeem voor ULD’s"