International Airfreight Associates BV (IAA) presenteert zich als een onafhankelijke, betrouwbare partner voor agenten wereldwijd. Uitstekende service en concurrerende tarieven gaan bij IAA, met vestigingen op Schiphol, in Rotterdam en in Frankfurt, hand in hand. Het bedrijf heeft een turbulente groei doorgemaakt en het einde daarvan is nog lang niet in zicht. Tony van den Brande, Managing Director van IAA, vertelt aan Cargo Magazine over de tomeloze ambitie van het bedrijf.
Internationaal netwerk
IAA beschikt over een omvangrijk agentennetwerk in het buitenland, met name in China. “Je moet de cultuur goed kennen om daar zaken te doen”, zegt Tony. “Hun manier van inkopen en verkopen is heel anders dan wat wij gewend zijn in het Westen. Gelukkig hebben wij veel ervaring opgedaan in de 13 bestaansjaren van IAA.”
IAA is al ruim 10 jaar lid van het Global netwerk WCA. Tijdens talrijke meetings en conferenties worden de banden met bestaande relaties aangehaald en worden nieuwe partnerships besproken. Bijvoorbeeld met agenten uit Kazachstan voor de oil- & gas industrie. “Maar ook fashion is een behoorlijk exportproduct naar dat land ook al zou je dat niet direct verwachten”, aldus Tony.
Online zaken doen: vloek en zegen tegelijk
Tony houdt van de persoonlijke benadering in de vrachtindustrie. “Ik weet het”, zegt Tony, “je ontkomt er niet aan om steeds meer online te regelen maar het persoonlijke contact blijft toch het allerbelangrijkst. Als er issues zijn dan wil je dat face-toface bespreken, niet via een online systeem. Ik heb veelal rechtstreeks contact met airlines en agenten.” Toch ziet Tony ook de meerwaarde van online tools.
Lees het volledige artikel op pagina 36 in Cargo Magazine, klik hier
Cargo magazine kosteloos ontvangen? Klik hier
Be the first to comment on "Tony van den Brande: IAA legt de lat nog iets hoger"